PEACEFUL MOMENTS

10 diciembre 2013 at 11:41 am


Julegave eller kanskje en opplevelse?

Her kommer listen du har ventet på. Den listen over julegaver hvor du tenker, okey saken er løst. Jeg må bare ut og kjøpe det og du ser med en gang at dette vil bli tidenes beste julegaver og at alle blir kjempefornøyde og vil takke deg i lang tid. Du kommer til å bruke fra 500- 1500 kroner på hver av de, men hvis det er dyre gaver de ønsker seg har de kanskje fortjent det? Og som noen barn sier, jeg ønsker meg dyre gaver fordi de billige blir ødelagte med en gang.

Begynn det hele med å spørre deg selv. Hva ønsker du deg til jul? En jul uten kjøpepress og stress? Det gir nemlig ikke mye mening å springe rundt på kjøpesentrene i juletiden og kjøpe for å kjøpe. Man bruker penger på tull og mange er lei av å få ting
de egentlig ikke ønsker seg. Lei av å fylle opp skuffer og skap med ting de ikke har bruk for.
Barn har mange leker, og mange foreldre vet rett og slett ikke hvordan de skal klare å lage en slags orden på barnerommet med overfylte rom med leker. Stress å handle unødvendige ting- for så å skulle oppbevare det..
De aller fleste gavene i år får fra denne kanten plass i pakken på bildet utenom noen smågaver til de aller minste.
Skjermbilde 2013-12-10 kl. 12.32.15

Høres det dødskjipt ut? Jeg føler meg ikke mindre lykkelig av å ikke ha
brukt opp den siste lønningen eller mer på ting som jeg vet enten blir dyttet ned i en skuffe eller kastet på søppelet i løpet av veldig kort tid.

Hva med å gi en opplevelse til hverandre? Mange har knapt tid til å se hverandre, prate med familien fordi man føler at man må ut og kjøpe, kjøpe og atter KJØPE.
De siste tre årene har jeg begynt å bruke pengene på en felles opplevelse for kjente og kjære. En vinkveld, en tur i skogen, dag på biblioteket, utkledningsdag, lage kake, tapaskveld, en sykkeltur, fotodag ute i skogen, en kveld med/uten barna med kino og godteri, en dag i svømmehallen- you name it!
Dette er blitt en suksess og tantunger har i år satt disse opplevelsene på sine ønskelister. En gladnyhet for meg:)
La kjøpehysteriet ta en liten pause og begynn å nyt hverdagen med fine opplevelser- ungene synes det er kjekt og det vil huskes i lang tid.

Ja takk, til en rolig førjulstid med mange opplevelser i vente- kanskje dette vil bli en ny tradisjon for mine kjære barn også? Lykke til godtfolk og god jul!

Entry filed under: Jul-Navidad. Tags: , , , , , , , .

66 dager igjen til jul:)


Categorías

Vennligst skriv inn din e-mail adresse her

Flickr Photos

Feeds

diciembre 2013
L M X J V S D
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Statistikk

wordpress statistics

RSS Absolutt Spania

  • Se ha producido un error; es probable que la fuente esté fuera de servicio. Vuelve a intentarlo más tarde.